Pot Pet Port

Sunday, 26 February 2012

|| Menu hari ini ||





Selamat tengah hari.. dah makan tengah hari kew?..
k0rg masak ape ari nie?..
mesty masak sedap2 kn..
ea la ari minggu.. msty la ade masa nak masak n makan sama2 ngn family kn..
hahaha.. 
hari nie n setiap selalu la mmg mak aku jew yang masak..
aku????.. xyah ckp la.. xpandai masak + malas..
payah ar kan..

Pepagi lagi mak aku kejut aku pegi pasar.. pi beli lauk tok masak tengah hari nie la.. hahaha.. mak aku ajak aku kn.. alamatnyerr mcm2 la benda yang aku nak.. >_<
Jalan punya jalan.. aku ternampak la siput sedut nie.. urmmm.. agak mahal k0t.. tapi disebabkan nak makan, mak aku beli la jgak kn.. 




Gulai lemak cili padi 





Air asam kaki ayam

Makanan nie yang paling aku suka.. agak sedap mak aku masak.. resepi nie mak aku dapat dari mane ea?.. urmmmm.. die penah makan kat kL area mane nth.. pas 2 balik die try2 ar wat.. agak mudah gak la buatnye.. sebelum nie aku xberapa nak mkn la kaki ayam nie.. tapi skrg suh mak aku beli plak.. hahaha

Resipi ::

- kaki ayam direbus hingga empuk..
- bancuh air asam jawa, gula, garam, & asam limau..
- bawang dipotong dadu..
- cili padi

sangat simple.. mudah, tapi sedap..

Selamat menjamu selera.. >_<
cm mano aku bole share resepi lak nie..
hahaha..
Sharing is caring right?..
^_<

5 comments:

es din said...

pergghhhh..... siput sedut masak lemak... best siott.... nak!!!... hahaha... xleh jadi ni..

miss dyla said...

hahaha... urmmmm... sedap gler... >_<
nak mai ar cni.. kte pi sungai som cari siput...
hahaha

es din said...

sg som, bnyak siput ker?? hahaha...

♥ sakinah hj othman ♥ said...

baikkan mak kita...ank dia nak walaupun mahal dia ttp beli....

miss dyla said...

byk k0t.. hehehe.. lintah pun byk... hahaha

sakinah :: yeah.. anak nak mkn die beli jugak.. :))

anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers